REGULAMIN PRAKTYKPodstawowym celem praktyk studenckich jest poznanie od strony prawnej i praktycznej specyfiki pracy w Poradni. Praktyka daje możliwość do poznania roli Poradni w systemie oświaty, celów i zadań oraz sposobów ich realizacji. Studenci mają okazję do obserwowania zajęć terapeutycznych, profilaktycznych i psychoedukacyjnych prowadzonych przez pracowników. Poznają zasady przeprowadzania diagnozy psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej oraz podstawowe narzędzia diagnostyczne. Zapoznają się z procedurami działania zespołu orzekającego oraz zasadami wydawania orzeczeń i opinii.
§ 1Dokumenty niezbędne do odbycia praktyki dostarczane przez studenta z Uczelni:
- skierowanie/wniosek, (oryginał) z imieniem i nazwiskiem, kierunkiem studiów i określeniem czasu trwania praktyki w Poradni
- informacja, co ma być warunkiem zakończenia praktyki w PPP i co ma być dokumentem podsumowującym jej odbycie-opinia, ocena słowna, uwagi o cechach osobowych i predyspozycjach do wykonywania zawodu
w przyszłości itp. Ocena/opinia o zaliczeniu praktyk studenckich jest dokonywana na wzorze uczelni i po wypełnieniu przez opiekuna praktyk przekazywana jest studentowi.
§ 2Po zakończeniu praktyki dokumenty zostające w PPP:
- skierowanie/wniosek
- kopia opinii o przebiegu praktyki – (oryginał zabiera student)
§ 3PRZEBIEG PRAKTYKI W PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Założenia ogólne:- Praktyka stanowi część procesu kształcenia nauczycieli i jest obowiązkowym zajęciem każdego studenta.
- W okresie odbywania praktyki student zobowiązany jest stosować się do porządku i trybu pracy obowiązującego w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Opiekun praktyk w porozumieniu z dyrekcją PPP wyznacza studentowi opiekuna merytorycznego praktyki.
Organizacja i przebieg praktyki:- Długość trwania praktyki i semestr jej odbycia określany jest przez uczelnię studenta we wniosku/skierowaniu dostarczonym przez studenta do PPP.
- Przed rozpoczęciem praktyki student zobowiązany jest do kontaktu z opiekunem praktyk.
- W dniu rozpoczęcia zajęć student zgłasza się do opiekuna merytorycznego praktyki w celu ustalenia kwestii organizacyjnych przebiegu praktyki.
- Opiekun merytoryczny potwierdza w dzienniczku praktyk odbycie codziennych zajęć przez studenta.
- Po zakończeniu praktyki opiekun merytoryczny wystawia studentowi zwięzłą opinię wraz z propozycją oceny końcowej.
- Opinia powinna być rzeczywistym odzwierciedleniem stosunku studenta do przydzielanych mu zadań.
- Zachowania praktykanta wskazujące na brak zaangażowania podczas praktyki powinno znaleźć odzwierciedlenie w opinii końcowej.
§ 4 Obowiązki studenta wobec PPP podczas praktyk jak i po ich zakończeniu Przyjmuję do wiadomości i zobowiązuję się przestrzegać poniżej wymienionych zasad, w związku z odbywaniem na terenie PPP nr 10 praktyk:
- Przebywając na terenie PPP nr 10 zobowiązuję się do przestrzegania etyki zawodowej oraz profesjonalnych standardów współpracy z klientem (omawiania spraw związanych z uczestniczącym w zajęciach/diagnozie klientem PPP nr 10 tylko i wyłącznie z osobami, które są zaangażowane w ten proces, tj. osobą prowadzącą zajęcia/diagnozę oraz tylko za zamkniętymi drzwiami – w sali, w której odbywają się zajęcia/diagnoza).
- Przyjmuję do wiadomości, że:
- niedopuszczalne jest omawianie spraw klienta na korytarzu PPP nr 10, na terenie szkoły, w kawiarni/ innej sytuacji publicznej
- podjęcie zachowania niezgodnego z powyższą regułą skutkować będzie niezaliczeniem praktyk oraz złożeniem pisemnej informacji o podjęciu nieetycznego zachowania do władz uczelni
- jestem odpowiedzialny za zebrane przez siebie dane dotyczące diagnozy/terapii bez danych osobowych dotyczące klienta PPP nr 10 (brudnopis z notatkami, notatkę elektroniczną, pracę zaliczeniową)
- we wszystkich materiałach pisemnych powinienem/am posługiwać się tylko i wyłącznie inicjałami klienta, zapisywanie danych metrykalnych danych teleadresowych klienta jest niedopuszczalne
- po zakończeniu zajęć, zgromadzone dane powinienem włożyć do teczki klienta, która pozostaje na terenie PPP nr 10
- moje brudnopisy powinienem skutecznie zniszczyć, a materiały elektroniczne usunąć z nośników pamięci
- zalecaną praktyką jest posiadanie zaszyfrowanego dysku (zgodnie z wytycznymi GIODO)
- zobowiązuję się do zachowania w poufności wszelkich danych osobowych przetwarzanych przeze mnie na terenie poradni i poza nią
- praktykant zapoznaje się z klauzulą informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych na stronie PPP w zakładce http://ppp10.waw.pl/praktyki-i-praca/wolontariat
- praktykant wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych przez PPP w celach odbycia praktyk zawodowych.
Warunki końcoweWspółpracujemy wyłącznie ze studentami wysoko zmotywowanymi do poznania funkcjonowania placówki, dlatego przyjmujemy na praktyki ograniczoną ilość studentów (dwie osoby miesięcznie). Kandydatów na praktykantów i praktykantki zapraszamy na rozmowę po uprzednim uzgodnieniu terminu z osobą zajmującą się praktykami.
Załączniki:- Oświadczenie studenta o zapoznaniu się z regulaminem. (chwilowo nieaktywne)
- Oświadczenie wolontariusza o stosowaniu monitoringu (doc)