Kontrast: A A A A
Czcionka: A A A
   
poradnia nr 10
wrzeciono 24
dysgrafia

Oferta

Zachęcamy do zapoznania się z ofertą Poradni. Zajęcia zostały przedstawione wg grup wiekowych:
  • najpierw dla przedszkolaków (P),
  • następnie uczniów szkół podstawowych (SP)
  • i ponadpodstawowych (PP).
Oferty z literką W oznaczają zajecia warsztatowe dla rodziców.

UA w nazwie, oznacza ofertę skierowaną do dzieci i rodziców, którzy przyjechali do Polski z Ukrainy, w związku z atakiem Rosji na sąsiadujący kraj i wywołaną przez Rosję wojną.

Sposób zapisu na zajecia jest opisany w każdej ofercie.

Doradztwo zawodowe(SP, PP; uczniowie kl. VI-VIII oraz szkół ponadpodstawowych)więcej

Praca oddala od nas trzy wielkie niedole: nudę, występek i ubóstwo
- Voltaire

Doradztwem w Poradni zajmuje się psycholog mgr Barbara Bogucka.

Osoby zainteresowane konsultacjami mogą umówić się na wizytę poprzez:

Praca zawodowa zajmuje bardzo ważne miejsce w życiu człowieka. Decyzja dotycząca wyboru dalszej drogi kształcenia skutkami sięga w daleką przyszłość, dlatego właściwy wybór drogi zawodowej będzie decydował o sukcesie zawodowym w dorosłym życiu oraz umożliwi samorealizację i zadowolenie z wykonywanej pracy.
Aby dokonać optymalnego wyboru, dobrze jest się zastanowić, czego się tak naprawdę oczekuje od życia i pracy zawodowej .Praca, która dzisiejszy uczeń będzie wykonywał w przyszłości powinna być zgodna z jego możliwościami, potrzebami, systemem wartości itp.
Doradca zawodowy w poradni udziela pomocy w planowaniu dalszego kształcenia i kariery zawodowej.
Oferujemy pomoc uczniom, rodzicom i nauczycielom potrzebującym profesjonalnego wsparcia w planowaniu kariery zawodowej. Pomoc ta realizowana jest poprzez:
  • poznanie własnych zasobów: zainteresowań, uzdolnień, mocnych i słabych stron, cech osobowości, predyspozycji zawodowych,
  • poznanie oferty edukacyjnej,
  • poznanie przez ucznia świata zawodów i rynku pracy, uzyskanie informacji na temat aktualnych wymagań rynku pracy oraz dróg kształcenia,
  • naukę jak zaplanować swoją dalszą edukację oraz karierę zawodową.
 
Jakie czynniki warunkują trafny wybór szkoły ponadpodstawowej?

Czynniki te można podzielić na wewnętrzne i zewnętrzne.

Wewnętrzne - związane bezpośrednio z człowiekiem, z jego indywidualnymi cechami, czyli nasze:
  • zainteresowania
  • zdolności,
  • umiejętności,
  • wartości,
  • temperament,
  • możliwości intelektualne,
  • stan zdrowia.
Zewnętrzne – znajdujące się poza człowiekiem, czynniki sytuacyjne np.
  • oferta edukacyjna,
  • strona internetowa szkoły, „dni otwarte”
  • prestiż szkoły, miejsce w rankingach,
  • poziom nauczania,
  • dobra lokalizacja szkoły,
  • bliskość miejsca zamieszkania,
  • opinie uczniów danej szkoły, portale społecznościowe, klimat szkoły,
  • presja rodziny,
  • tradycje rodzinne,
  • perspektywy dobrej pracy.
 

Przydatne adresy stron internetowych

perspektywy.pl - Portal informacyjny o szkołach i wyższych uczelniach.

crdz.wcies.edu.pl - strona Warszawskiego Systemu Doradztwa Zawodowego.

ore.edu.pl - Ośrodek Rozwoju Edukacji (informacje o szkołach i kształceniu zawodowym).

uczelnie.info.pl - baza informacyjna uczelni wyższych i kierunków studiów.

psz.praca.gov.pl - Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia zawierający dane m.in. rynku pracy.

mapakarier.pl

http://www.waszaedukacja.pl

https://kierunkowskazkariery.pl/ oraz https://kierunkowskazkariery.pl/czym-jest-kierunkowskaz-kariery/ - informacje o kierunkach studiów.

https://studia.gov.pl/
 

Labirynt zawodów - przetestuj się

Projekt „Labirynt zawodów, czyli niewerbalny test predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów wraz z multimedialnymi zasobami informacji zawodowej" realizowany był w ramach Działania 3.4, Poddziałania 3.4.3 Priorytetu III Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki „Opracowanie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów" i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wejdź na stronę progra.pl/labirynt-zawodow/ i pobierz program. Aplikacja pozwala skorzystać z bezpłatnego testu zawodowego dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

 

Tajemnice Aeropolis - bezpłatna gra

TalentGame dotyczy sfery doradztwa zawodowego oraz badania predyspozycji zawodowych dzieci w rożnych kategoriach wiekowych (7+, 12+, 16+) przy wykorzystaniu bardzo nowoczesnego, atrakcyjnego dla nich narzędzia – diagnostyczno-edukacyjnej gry komputerowej.

Wejdź na stronę talentgamedownload.pl.

Neuroflow(P, SP, PP; diagnoza przetwarzania słuchowego)więcej

Neuroflow w Poradni

Termin uruchomienia zapisów: środa, 18 września 2024 r., o godzinie 8:00.


W Poradni odbywa się część diagnostyczna - bezpłatna diagnoza w kierunku zaburzeń przetwarzania słuchowego APD baterią testów Neuroflow ATS®.
Po przeprowadzonej diagnozie i stwierdzeniu trudności, rodzic może skorzystać z odpłatnej terapii. Terapia prowadzona w domu przez rodzica poprzez interaktywną platformę, do której otrzymuje dostęp.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 10 posiada statut referencyjnego ośrodka Neuroflow ATS®. 
 

Dla kogo jest przeznaczony

Trening przeznaczony dla dzieci i uczniów z rejonu działania Poradni.
Kierowany jest przede wszystkim dla dzieci z problemami:
  • w skupieniu uwagi, w nauce, w pisaniu i czytaniu, w tym z dysleksją,
  • w nauce języków obcych,
  • w rozumieniu mowy gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas,
  • w zrozumienium dłuższych poleceń ustnych np. gdy prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi.
Z diagnozy mogą skorzystać także dzieci, które chrowały na przelekłe wysiękowe zapalenie ucha środkowego, zapalenia ucha lub przerośnięte migdały gardłowe.
 

Co przynieść na wizytę

Na spotkanie należy dostarczyć aktualne badanie słuchu - audiometria tonalna. Badanie należy wykonać nie później niż 2 tygodnie przed umówionym terminem spotkania. Bezpłatne badanie słuchu można wykonać m.in. w punktach i placówkach zajmujących się aparatami słuchowymi (protetyka słuchu) lub przychodniach systemu opieki zdrowotnej. 
 

Jak zapisać się i jak przebiega diagnoza

Prowadzącymi diagnozę są mgr Alicja Golonka (psycholog, pedagog specjalny) oraz mgr Małgorzata Szpakowska (pedagog, rehabilitant).

Zapis jest prowadzony poprzez sekretariat Poradni na listę kontaktową z przybliżonym terminem realizacji wizyty. Diagności kontaktują się z kolejnymi osobami na liście w celu ustalenia dokładnej daty spotkania.
 
Na wizytę dziecko przychodzi wspólnie z jednym z rodziców lub opiekunów prawnych.

Wizyta składa się z kilku etapów:
  • szczegółowego wywiadu,
  • wypełnienienia kwestionariusza dotyczącego trudności dziecka w uczeniu się i komunikacji,
  • oceny czułości słuchu dziecka,
  • oceny wyższych funkcji słuchowych baterią znormalizowanych testów Neuroflow.
Dzieci w wieku przedszkolnym (4-5 lat) mają do wykonania 3 zadania testowe.
Dzieci w młodszym wieku szkolnym (6-7 lat) - 6 zadań.
Dzieci starsze - 8 zadań testowych.

Po wykonaniu badania jego wynik zostaje omówiony z diagnostą, a rodzic otrzymuje opisowy raport.
 

Jak przebiega terapia (Trening Słuchowy Neuroflow)

Decyzję o wykupieniu terapii podejmuje rodzic. Trening odbywa się w domu dziecka wspólnie z rodzicem.
Do przeprowadzenia terpii wymagane są:

  • słuchawki nauszne stereofoniczne (dźwięk rozdzielony na ucho lewe i ucho prawe),
  • komputer stacjonarny lub laptop,
  • stabilne połęczenie z Internetem,
  • przeglądarka Chrome lub Firefox z wyłączonymi rozszerzeniami blokującymi reklamy (np. Adblock).

Trening na bieżąco dostosowuje się do możliwości dziecka, co oznacza, że gdy dziecko odpowiada prawidłowo, system utrudnia mu zadanie, a w przyciwnym wypadku - ułatwia. Dzięki temu dziecko trenuje zawsze na optymalnym poziomie trudności.
 

Inne materiały



Źródło materiałow i treści: https://neuroflow.pl/pl/ oraz szkolenia dla providerów.

Terapia EEG Biofeedback(SP, PP; od kl. III szkoły podstawowej)więcej

 

Trenerzy Biofeedback (Alina Krywolewicz, Benita Wolska) przyjmują zgłoszenia osobiście.
Warunkiem przyjęcia zgłoszenia jest spełnienie kryteriów opisanych poniżej.

 

Warunki kwalifikacji:

  • uczniowie szkół podstawowych z rejonu działania (szkoła musi być na liście) Poradni (wiek: uczeń nie młodszy niż klasy III SP),
  • aktualne pełne badanie psychologiczne, bez niepełnosprawności intelektualnej (iloraz inteligencji w normie),
  • udokumentowane niezadowalające efekty wcześniejszych terapii (EEG Biofeedback nie może być pierwszą stosowaną metodą!); w przypadku dzieci z zespołem Aspergera warunkiem uczestniczenia w treningach BFB jest wcześniejszy udział w terapii SI, TUS lub treningu słuchu,
  • konieczne badanie EEG (wskazane badanie QEEG),
  • konsultacja z lekarzem-neurologiem Grzegorzem Polańskim (przyjmuje w naszej Poradni), a przy zaburzeniach lękowych dodatkowo zaświadczenie od lekarza psychiatry.
 

Ze względu na brak w naszej placówce pracowni przygotowanej do prowadzenia zajęć dla dziećmi z obniżonym progiem drgawkowym, nie prowadzimy treningów BFB jeśli zapis EEG jest nieprawidłowy (np. występują fale lub grupy fal ostrych, zapis zmienia się pod wpływem fotostymulacji itp.).

 

W naszej placówce nie prowadzimy treningów BFB dla dzieci i młodzieży chorych neurologicznie.

 

Wskazania do stosowania treningu EEG Biofeedback:

ADD lub ADHD, problemy z koncentracją uwagi, zaburzenia lękowe.

 

Rekrutacja:wstępną kwalifikację na zajęcia przeprowadza trener EEG Biofeedback na podstawie zaleceń psychologa (lub lekarza), diagnozy oraz wyników badań EEG/QEEG. W przypadku  zakwalifikowania na zajęcia, kandydat zostaje wpisany na listę rezerwową wg kolejności zgłoszenia i oczekuje na wyznaczenie terminu treningów.

 

Warunki uczestnictwa w treningu:

  1. SYSTEMATYCZNY UDZIAŁ  PRZEZ CO NAJMNIEJ 10 SPOTKAŃ W WYZNACZONYM TERMINIE (ten sam dzień tygodnia i godzina); dalsza praca ustalona zostanie po tym okresie przez trenera prowadzącego.
  2. Czas trwania zajęć jest dostosowany do potrzeb oraz indywidualnych możliwości ucznia.
  3. Długość treningu jest ustalana indywidualnie, efekty zależą między innymi od zaangażowania pacjenta w trakcie terapii.
 

Odwoływanie i odpracowywanie zajęć:

  • planowana nieobecność dziecka na zajęciach powinna być zgłaszana do sekretariatu poradni jak najwcześniej - nie później niż godzinę przed rozpoczęciem zajęć.
  • spóźnienie się na zajęcia nie powoduje ich przedłużenia ani odrobienia w innym terminie.
  • w zajęciach uczestniczy dziecko zdrowe - bez infekcji. Dziecko chore (przeziębione, osłabione) nie może brać udziału w zajęciach.
  • nie ma możliwości odrabiania zajęć terapeutycznych, które wypadają w dni wolne od pracy, podczas urlopów i zwolnień lekarskich.
  • trzykrotna nieobecność dziecka bez wcześniejszego odwołania zajęć skutkuje wykreśleniem wizyt z grafiku terapeutów.
 

Prowadzący:

mgr Alina Krywolewicz

mgr Benita Wolska

 

karta zgłoszenia na zajęcia:

  • terapia biofeedback
pdf icon

Terapia pedagogiczna(SP, PP)więcej

Nazwa zajęćTerapia pedagogiczna
Słowa kluczoweProblemy w nauce, dysleksja, dysgrafia, dysortografia
Zajęcia przeznaczone dlaUczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu w tym ZA.
ProwadzącyKatarzyna Bronikowska, Jolanta Załóg
Zgłoszenia / zapisyzapisy do 13 września 2024 lub w razie wolnych miejsc u prowadzących  w godzinach pracy
– druki karty zgłoszeniowej do pobrania w sekretariacie oraz na stronie internetowej
Dni i godziny odbywania się zajęćustalane indywidualnie
Okres odbywania zajęćwrzesień-czerwiec
forma prowadzenia zajęćstacjonarnie

Celem terapii pedagogicznej dla uczniów z dysleksją, dysortografią i dysgrafią jest usprawnienie obniżonych funkcji  percepcyjno-motorycznych biorących udział w procesie czytania i pisania. Ćwiczenia prowadzą do wykształcenia prawidłowych umiejętności szkolnych, usprawnienia uwagi i pamięci, wdrożenia do autokontroli oraz wszechstronnego rozwoju psychofizycznego i emocjonalno-społecznego ucznia.

 

Zajęcia terapii pedagogicznej oraz grupowe zajęcia terapii ręki nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu.

 
Regulamin kwalifikacji:

  1. Zajęcia przeznaczone są dla dzieci i młodzieży z placówek rejonowych (uczniów szkół publicznych; w miarę wolnych miejsc przyjmowani będą uczniowie z placówek niepublicznych).
  2. ​Nabór odbywa się na podstawie wypełnionych kart zgłoszeń (druki dostępne w rejestracji i na stronie internetowej Poradni).
  3. Dokładny termin składania wniosków ogłaszany jest do 20 sierpnia każdego roku. Zbieranie wniosków odbywa się w pierwszych dwóch tygodniach roku szkolnego jednak nie później niż do 15 września danego roku; W szczególnych przypadkach termin składania wniosków zostaje przedłużony o czym powiadamiamy w ogłoszeniu.
  4. Komisja Kwalifikacyjna zbiera się jeden dzień roboczy po terminie ustalonym w pkt. 3.
  5. O wyniku kwalifikacji na zajęcia prowadzący przekażą informację telefonicznie / e-mailowo bezpośrednio wnioskodawcy. W ciągu dwóch kolejnych dni istnieje możliwość zmian organizacyjnych oraz ustalenie indywidualnych terminów spotkań w ramach terapii kierowanej.
  6. Niezgłoszenie się na zajęcia w ciągu pierwszych dwóch tygodni trwania powoduje automatyczne skreślenie z listy uczestników terapii.
  7. Osoby niezakwalifikowane z powodu braku miejsc lub możliwości organizacyjnych wpisywane są na listy rezerwowe i włączane do grup w miarę zwalnianych miejsc.
  8. Nieusprawiedliwiona nieobecność przez trzy kolejne zajęcia lub 40% absencji oznacza wykreślenie uczestnika z zajęć. Na jego miejsce proponuje się kolejną osobę z listy oczekujących.
  9. Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu.
  10. Długość trwania terapii oraz jej zakres ustalane są indywidualnie i uzależnione są od potrzeb uczestnika, efektów terapii oraz współpracy z rodzicami / opiekunami, a liczebność grup reguluje: §7 Rozporządzenia MENiS z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach – z późniejszymi zmianami:
    • 1) korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów, u których stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające uzyskanie osiągnięć wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego; zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający przygotowanie w zakresie terapii pedagogicznej; liczba uczestników zajęć wynosi od 2 do 5 uczniów. W szczególnych przypadkach prowadzimy terapię indywidualną.
  11. Rodzice/opiekunowie prawni lub inne osoby pełnoletnie, upoważnione pisemnie przez rodziców/opiekunów prawnych w przypadku dzieci do lat 10 zobowiązani są do ich przyprowadzania i odprowadzania, a także przebywania na terenie Poradni w czasie trwania zajęć. Dziecko powyżej 10 r.ż. może samodzielnie przychodzić na zajęcia jeśli rodzic/opiekun prawny wyrazi na to pisemną zgodę.  

W szczególnych przypadkach prowadzimy terapię indywidualną.

Wypełnioną kartę zgłoszeniową (dostępna poniżej) należy złożyć w recepcji lub przesłać na adres sekretariat.ppp10@eduwarszawa.pl


karta zgłoszenia na zajęcia:

  • terapia pedagogiczna
pdf icon

Terapia ręki(P, SP)więcej

Nazwa zajęć

Terapia ręki

Słowa kluczowe

Przygotowanie do nauki pisania, nieprawidłowy chwyt, brzydkie pismo, słaba sprawność manualna

Zajęcia przeznaczone dla

Dzieci od 5 roku życia i uczniowie szkół podstawowych.
Zajęcia nie są przeznaczone dla dzieci z trudnościami ze spektrum autyzmu.

Prowadzący

Alina Krywolewicz

Zgłoszenia / zapisy

Do 13 września  na udostępnionych drukach zgłoszeń.
Możliwość zapisania w późniejszym terminie uzależniona jest od liczby wolnych miejsc.

Liczba miejsc

25

Dni i godziny odbywania się zajęć

ustalane indywidualnie; 1 godz. tygodniowo

Forma prowadzenia zajęć

stacjonarnie/online

Okres odbywania zajęć

w zależności od liczby zgłoszeń

 

 Wskazania do podjęcia terapii:

  • zły chwyt narzędzia pisarskiego,
  • niechęć do podejmowania czynności grafomotorycznych, problemy z rysowaniem, kreśleniem, pisaniem,
  • obniżony poziom motoryki małej i sprawności grafomotorycznej.
 
Zasady zapisu na terapię ręki w roku szkolnym 2024/25
  • Za pomocą druku/ wniosku (początek roku szkolnego)
    • Druki zgłoszenia będą dostępne pod koniec wakacji w sekretariacie i na stronie www poradni. Prawidłowo wypełnione druki będą przyjmowane do 13 września.
    • O przyjęciu decyduje data złożenia wniosku, rozmowa /spotkanie kwalifikacyjne oraz możliwość dopasowania godzin terapii do planu szkolnego i zajęć dodatkowych.
  • Skierowanie przez psychologa po wizycie diagnostycznej (cały rok).
    • Psycholog sugeruje rodzicom konsultacje z terapeutą
    • Telefoniczny kontakt z terapeutą w celu ustalenia spotkania i obserwacji problemów dziecka
    • Przyjęcie na terapię w takim przypadku będzie możliwe, jeśli są wolne miejsca po wrześniowej rekrutacji . Jeśli nie to następuje przekazanie zaleceń do pracy w domu i zapisanie na listę rezerwową
  • Poprzez bezpośrednie konsultacje po telefonicznym ustaleniu terminu spotkania z terapeutą
    • Głównie dotyczy to rodziców ,którzy otrzymali takie zalecenia od nauczycieli lub wychowawców

Osoby niezakwalifikowane wpisywane będą na listę rezerwową lub na zajęcia w następnym cyklu.

Wiek do kwalifikacji 5-14 lat. 

Wypełnioną kartę zgłoszeniową (dostępna poniżej) należy złożyć w recepcji lub przesłać na adres sekretariat.ppp10@eduwarszawa.pl

Karta zgłoszenia na zajęcia:

  • terapia ręki (zajęcia usprawniające funkcje grafomotoryczne)
pdf icon

Trening metodą Warnkego(SP; uczniowie szkół podstawowych kl. III-VIII)więcej

Nazwa zajęćTerapia Metodą Warnkego
Zajęcia przeznaczone dlaWskazania do stosowania treningu metodą Warnkego
  • zaburzenia automatyzacji centralnych w zakresie słyszenia, widzenia i motoryki
  • trudności w nauce
  • problemy w nauce czytania i pisania
  • problemy osób z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej
  • uczniowie ze zdiagnozowaną dysleksją
Uczniowie od III do VIII klasy SP, spełniający kryteria wymienione w regulaminie kwalifikacji (poniżej).
ProwadzącyKatarzyna Bronikowska
Zgłoszenia / zapisyZapisy poprzez kartę zgłoszeniową (dostępna poniżej oferty). Wypełnioną kartę należy przesłać na adres e-mail Poradni.
Dni i godziny odbywania się zajęć
  • Ustalane  indywidualnie po diagnozie i pozytywnej kwalifikacji,
  • 1 lub 2 godziny w tygodniu.
Forma odbywania się zajęćstacjonarnie
Okres odbywania zajęćco najmniej 20 spotkań

Założeniem Metody Warnkego jest oddziaływanie podczas treningu na zmysły wzroku, słuchu i motorykę ćwiczącego. Pacjent jest zaangażowany  w trening, nie tylko słucha, ale także odpowiednio reaguje na występujące bodźce. Terapia Metodą Warnkego okazuje  się efektywna w terapii dysleksji rozwojowej u dzieci, zauważa się poprawę funkcjonowania badanych w zakresie konkretnych umiejętności szkolnych.

 
karta zgłoszeniowa na terapię Metodą Warnkegopdf iconpdf icon
regulamin kwalifikacji i treningów Metoda Warnkegopdf iconpdf icon
 

Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci neuroróżnorodnych[SP: klasy I-III oraz IV-VI]więcej

nazwa zajęć Trening Umiejętności Społecznych "Wyprawa na Ocean Możliwości pod Żaglami Społecznych Umiejętności"
zajęcia przeznaczone dla uczniów szkoły podstawowej klas I-III oraz IV-VI
prowadzący Justyna Biernacka
zgłoszenia / zapisy zapisy trwają do 11 października 2024 r.

wypełniony wniosek (dostępny poniżej) na zajęcia przesyłamy na e-mail sekretariat.ppp10@eduwarszawa.pl lub składamy osobiście w sekretariacie
liczba miejsc 60 osób na cały rok szkolny
dni i godziny odbywania się zajęć czwartki:
I gr. 14:00-15:00,
II gr. 15:00-16:00,
III gr. 16:00-17:30

Terminy spotkań ustalane są po złożeniu wniosku i konsultacji z prowadzącą.
okres odbywania się zajęć od 24.10.2024 r. (w cyklu 10 spotkań)
forma prowadzenia zajęć stacjonarna
miejsce Poradnia, ul. Wrzeciono 24, sala nr 6 (parter)

Zajęcia kierowane są do dzieci z neuroróżnorodnością, które charakteryzuje odmienny sposób myślenia, które posiadają kłopoty z przetwarzaniem informacji i reagowaniem na otoczenie,  które mają utrudnione funkcjonowanie emocjonalno-społeczne, u których obserwuje się nieumiejętną regulację emocji.
        
  • Jeśli Twoje dziecko ma trudności w nawiązywaniem relacji;
  • Jeśli nie może znaleźć kolegów, trudno współdziała mu się z rówieśnikami;
  • Jeśli nie wierzy we własne możliwości i brakuje mu wiary w siebie;
  • Jeśli często kłóci się z innymi;
  • Jeśli nie ufa dorosłym;
  • Jeśli ma opory przed podejmowaniem zadań;
  • Jeśli rzadko może się skupić na jakiejś czynności.
Naszym celem jest:
  1. Nauka efektywnej komunikacji;
  2. Budowanie poczucia własnej wartości;
  3. Radzenie sobie ze stresem i emocjami;
  4. Rozwiązywanie konfliktów w grupie;
  5. Budowanie zdrowych i owocnych relacji;
  6. Wsparcie emocjonalne dzieci i ich rodziców;
 
  • karta zgłoszeniowa na TUS
pdf icon

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)[SP: kl. VI-VIII]więcej

Nazwa zajęćTrening Umiejętności Społecznych
Słowa kluczoweTrudności emocjonalne,  trudności w relacjach z innymi,  lęk, nieśmiałość, niepokój, trudności adaptacyjne.
Zajęcia przeznaczone dlaUczniowie klas VI-VIII szkół podstawowych
ProwadzącyAnna Grabek-Dąbrowska (psycholog)
Andrzej Biernacki (pedagog)
Zgłoszenia / zapisyZapisy trwają do 11 października 2024 r.

Zapisy na zajęcia:
Wypełnienie karty zgłoszenia na zajęcia TUS (dostępna poniżej).
Dostarczenie jej osobiście do poradni lub przesłanie jej mailem.

UWAGA: zgłoszenie ucznia na zajęcia nie jest równoznaczne z jego zakwalifikowaniem. Decyzję o przyjęciu podejmują osoby prowadzące grupę.
Liczba miejscDo 8 osób w grupie.
Forma realizacji zajęćStacjonarnie, na terenie Poradni.
Dni i godziny odbywania się zajęćŚrody w godzinach 17:00-18:00.
Okres odbywania zajęćCykl 10 spotkań.
Rozpoczęcie zajęć listopad 2024 lub drugi semestr roku szkolnego 2024/2025 (w zależności od ilości zgłoszeń).
 
Podstawowe cele: Ćwiczenia umożliwiające nabycie nowych umiejętności, utrwalenie ich i doświadczenie nowej jakości przeżyć związanych z nabywaniem nowych kompetencji.

Możliwość uzyskania informacji zwrotnej – w różnej formie, jako informacje od trenera ale tez od innych uczestników treningu.

Przeniesienie – generalizacja ćwiczonych umiejętności poprzez wykonywane zadania domowe i ćwiczenie poza zajęciami.

Program uczy podstawowych umiejętności: zawierania znajomości, słuchania, zadawania pytań, odmawiania, inicjowania rozmów, dyskutowania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki, radzenia sobie z uczuciami (w rożnych sytuacjach życiowych i społecznych) oraz rozwijania kompetencji radzenia sobie z realizowaniem/ podejmowaniem nowych wyzwań życiowych.
  • karta zgłoszeniowa na TUS
pdf icon
zapisy trwają do 11 października 2024 r.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)[PP; uczniowie szkół ponadpodstawowych]więcej

Nazwa zajęćTrening Umiejętności Społecznych
Słowa kluczoweTrudności emocjonalne,  trudności w relacjach z innymi,  lęk, nieśmiałość, niepokój, trudności adaptacyjne.
Zajęcia przeznaczone dlaUczniowie szkół ponadpodstawowych
ProwadzącyAnna Grabek-Dąbrowska (psycholog)
Andrzej Biernacki (pedagog)
Zgłoszenia / zapisyZapisy trwają do 11 października 2024 r.

Zapisy na zajęcia:
Wypełnienie karty zgłoszenia na zajęcia TUS (dostępna poniżej).
Dostarczenie jej osobiście do poradni lub przesłanie jej mailem.

UWAGA: zgłoszenie ucznia na zajęcia nie jest równoznaczne z jego zakwalifikowaniem. Decyzję o przyjęciu podejmują osoby prowadzące grupę.
Liczba miejscDo 8 osób w grupie.
Forma realizacji zajęćStacjonarnie, na terenie Poradni.
Dni i godziny odbywania się zajęćŚrody w godzinach 18:00-19:00.
Okres odbywania zajęćCykl 10 spotkań.
Rozpoczęcie zajęć listopad 2024 lub drugi semestr roku szkolnego 2024/2025 (w zależności od ilości zgłoszeń).
 
Podstawowe cele: Ćwiczenia umożliwiające nabycie nowych umiejętności, utrwalenie ich i doświadczenie nowej jakości przeżyć związanych z nabywaniem nowych kompetencji.

Możliwość uzyskania informacji zwrotnej – w różnej formie, jako informacje od trenera ale tez od innych uczestników treningu.

Przeniesienie – generalizacja ćwiczonych umiejętności poprzez wykonywane zadania domowe i ćwiczenie poza zajęciami.

Program uczy podstawowych umiejętności: zawierania znajomości, słuchania, zadawania pytań, odmawiania, inicjowania rozmów, dyskutowania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki, radzenia sobie z uczuciami (w rożnych sytuacjach życiowych i społecznych) oraz rozwijania kompetencji radzenia sobie z realizowaniem/ podejmowaniem nowych wyzwań życiowych.
  • karta zgłoszeniowa na TUS
pdf icon

Trening Logicznego Myślenia[PP; uczniowie szkół ponadpodstawowych]więcej

TRENING LOGICZNEGO MYŚLENIA

 

Dla kogo?

Trening logicznego myślenia jest kierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych.
 

Na treningu będą rozwijane m.in. następujące umiejętności:

· porządkowanie informacji,
· tworzenie i rozumienie powiązań,
· rozpoznawanie wzorców,
· dokonywanie analizy,
· eliminację możliwości,
· wyciąganie wniosków,
· opracowywanie rozwiązań.
 

Umiejętności te będą ćwiczone poprzez:

· rozwiązywanie prostych zadań z zakresu logiki,
· rozwiązywanie zadań bazujących na liczbach,
· rozwiązywanie zadań bazujących na słowie,
· rozwiązywanie zadań wizualnych.
 

Metoda

Zajęcia grupowe do 10 osób.
 

Terminy zajęć

Poniedziałki w godzinach 18:00-19:00.

Przewidywane terminy:
21.10.2024 / 28.10.2024 / 04.11.2024 / 18.11.2024 / 25.11.2024 / 02.12.2024 / 09.12.2024 / 16.12.2024 / 13.01.2025 / 20.01.2025
 

Miejsce zajęć

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 10, ul. Wrzeciono 24, sala nr 6
 

Zapisy

Zapisy na zajęcia prowadzone są mailowo. Zgłoszenia przysyłają rodzice (w przypadku pełnoletnich uczniów, uczniowie pełnoletni). Mail: logika.ppp10@eduwarszawa.pl

W treści maila proszę wpisać następujące informacje:
· imię i nazwisko ucznia,
· rodzaj szkoły (liceum, technikum, szkoła zawodowa) i numer szkoły, klasa,
· informację dotyczącą tego, czy myślenie logiczne jest mocniejszą czy słabszą stroną ucznia.
 

Prowadząca

Dobrawa Płudowska

Ochrona danych osobowych (dowiedz się więcej)